Ha szeretnél minőségi, nagyon igényes környezetben dolgozni akkor válaszd a luxus piac, a luxus márkák, a luxus életmód piacát!
Mit kell tudni a luxus piacról – röviden a legigényesebb piacról, a luxus világról.
Luxus Piac (luxus termékek és szolgáltatások)
A luxuscikkeket és szolgáltatásokat elsősorban az erős márkanév, a high-end design és minőség, a kivételesen magas színvonalú értékesítés különbözteti meg a tömegcikkektől.
A luxusipar termékei, szolgáltatásai nem árérzékenyek, a discerning fogyasztók jellemzően nem racionális, hanem érzelmi döntéseket hoznak (nem az ár a fogyasztói döntés alapja, hanem a vásárlói élmény minél magasabb szintje).
A luxus piac 5-7%-kal növekszik évente, mely szorosan összefügg a milliomos réteg világszerte megfigyelhető emelkedési trendjével (a milliomosok és a milliárdosok száma és vagyona is töretlenül emelkedik). A luxus piac, a kiváltságosok limitált (korlátozott) piaca.
A luxus piac vágyakat teremt. A legigényesebb piacon az üzleti siker kulcsa a felejthetetlen vásárlói (ügyfél) élmény.
A luxus piac cégei kivételes szolgáltatásokat kínálnak, amelyek meghaladják a vendégek folyamatosan változó igényeit (trendi belsőépítészet, digitális innovatív újítások, újdonságok, személyre szabott szolgáltatások, …).
A hostess a luxus piac fontos szereplője!
A magasszintű vevőelégedettség, a csúcsminőségű vevőélmény kulcsfontosságú eleme az empatikus interakció, a hostess és az ügyfél közötti kölcsönös pozitív viszony.
Az Emerald alapvető küldetése, hogy élmény legyen a vásárlás, az igénybevett szolgáltatás.
További ismertetőjegyei – az eredetiség, a rugalmasság, a hitelesség, a pozitív segítőkész hozzáállás (attitűd).
Az Emerald kiemelten kezeli a discerning vásárló (ügyfél) luxus elvárásait, igényeit – nagy figyelmet fordít arra, hogy egyszerű és élvezhető legyen az interakció, a kölcsönös egymásra hatás (interaktív kommunikáció).
1. Ismerd meg az Emerald Hostess legfontosabb preferenciáit (képességek és készségek)
2. Hostess Munkák Általános Követelményei (hard skills, soft skills)
3. Jelentkezz Emerald Hostessnek!
4. Hostess Munkák
* Luxus Kiskereskedelmi Értékesítés
* Luxus Vendéglátás (hotels, restaurants, clubs, …)
* Luxus Események és Rendezvények
* Personal Hostess – Hostess Guided Tours (fine dining, shopping, entertainment, sports /activities, city tour, …)
5. Munkaköri Leírás Általános Elemei
6. Hogyan Legyél Sikeres Hostess
* A tökéletes első benyomás
* Intelligencia (interperszonális, intraperszonális, verbális, érzelmi)
* Proaktiv és Extrovertált Hostess
* Lényeglátó Hostess Szolgáltás (kapcsolatépítés, meggyőzés, együttműködés)
* Jó Verbális Kommunikáció (angol vagy több idegen nyelv ismerete)
* Pozitív Testbeszéd – Nonverbális Kommunikáció (a legfontosabb nonverbális jelek)
* Kérdéstípusú visszajelzések
Legfontosabb hostess képességek és készségek
* Szeresd amit csinálsz
A luxus piac számtalan hostess munka lehetőséget kínál. Találd meg a számodra megfelelőt, amit töretlen szenvedéllyel tudsz végezni!
* Szenvedély a szép iránt!
Az Emerald hostess kiemelkedő tulajdonsága a kifinomult megjelenés, a divat iránti szenvedély, a divat szeretete, a stílusérzék és a szenvedély
a luxus termékek és szolgáltatások iránt.
* Természetes Vonzó Nőiesség
A szépség a boldogság ígérete (Nietzsche).
A nőies vonzó kisugárzás üzenetet hordoz: elbűvöl, elvarázsol, megragadja az embert, megfogja és odavonza a tekintetett.
A személyiséged bája, varázsa és a karizmája is szükséges ahhoz, hogy kitűnj a hostessek között.
A külső jegyek
Nem feltétlenül klasszikus, de szép ideális arc (legtöbb figyelem az arcra irányul), ápolt finom bőr, szép haj, hajviselet, arányos testalkat, stílusos öltözködés, jó megjelenés, mindig vibrál körülötte a levegő, wow hatás.
A belső jegyek
* Női tudatosság – személyes vonzerő mint női énkép – aki tisztában van saját vonzerejével, csak az lesz vonzó mások számára is,
* Természetesség – sokkal vonzóbb és képesség is arra, hogy természetes maradj minden helyzetben,
* Empátia – képesség, amikor akár egy kedves pillantással, akár egy mosollyal is képes vagy egy problémát megoldani,
* Csillogó szemek – a természetes és őszinte kíváncsiság, az érdeklődés gyakorlatilag bárkit vonz,
* Fotogén – előnyös tulajdonság, ha fotogén vagy, a fotogén emberek ugyanis mindig jól mutatnak a fotókon.
* Ismerd Önmagad
Amikor reggel belenézel a tükörbe, az első pillanatban magadat látod, utána már azt aki szeretnél lenni (kínai bölcsesség).
Érezd remekül magad a saját bőrödben.
Legyél önmagad – bármilyen erőltetettség, megjátszás negatív hatást kelthet, és egy nehéz helyzetben könnyen kieshetsz egy megjátszott szerepből. Hogy valódi mosoly ragyogjon arcodon, meg kell teremtened magadban a valódi mosoly forrását.
* Figyelem
Általában mindenki azt gondolja, hogy egyszerű figyelni.
Amikor figyelünk a saját vágyaink szűrőjén látjuk a világot, ha a dolog megfelel elvárásunknak, akkor örülünk, ha nem akkor szomorúak vagyunk (gondolj csak arra, hogy nem egy szép napos, hanem esős reggelre ébredtél).
A képzett hostess koncentráltan figyel, kizárja a saját elvárásait, munkája közben az ügyfél elvárásaira, igényeire figyel.
* Szorgalom
Szorgalom nélkül nincs munkasiker, nem tudod a képességeidet, készségeidet eredményesen fejleszteni, nem leszel képes a tapasztalataidat
a munkád során felhasználni.
A szorgalom fontosságát jobban megérted, ha megvizsgáljuk a szorgalom ellentétét a lustaságot (restség). A lustaság a szellemi fejlődésed bilincse.
Tétlenség lustasága – tulajdonképpen a dolgok halogatásának a lustasága, sokan vannak akik mindent az utolsó percben akarnak megoldani.
Kishitűség lustasága – kétségeink vannak, nem bízunk a saját a képességeinkben, készségeinkben. Hiányzik az önbizalom vagy az akaraterő.
Ragaszkodás lustasága – nem tudunk elszakadni a rossz szokásainktól, negatív beállítódásunktól…
* Kommunikáció – Testbeszéd
Szavakkal, verbálisan tudjuk a legárnyaltabban kifejezni magunkat, de a kommunikáció több mint 65%-a viszont non-verbális vagyis szavak nélküli
és jellemzően ösztönös.
Digitális világban, a képek világában élünk – felértékelődött a non verbális kommunikáció, a vizuális nyelv (mely nem ismeri a nyelv, a szókincs vagy a nyelvtan korlátait) – képi, videó üzenetekkel, vizuális szimbólumokkal kommunikálunk (Instagram, emojik, …).
A vizuális motiváció része a testbeszéd, mely általában ösztönös, de tudatosan is irányítható és tanulással magas szintre fejleszthető.
Az Emerald kiemelten kezeli a hostess képzésben a tudatos testbeszéd fejlesztését!
A helyes és tudatos testbeszéddel az Emerald hostess hatékonyan tudja motiválni az ügyfelet, képes az ügyfél testbeszédét helyesen értékelni, az esetleges negatív beállítódást megváltoztatni.
A testbeszéd legfontosabb elemei – mozgáskultura, testtartás, mimika (arckifejezések), tekintet és szemkontaktus, gesztusok, térközszabályozás.
A mosolygó hostess mindig vonzó. Nem csak környezetedet teszed napsugarassá, de te is jobb kedvű leszel.
Mosolyogj, ez nemcsak azt mutatja, hogy vidám a természeted, a mosoly az energia és a vitalitás jele is.
Hostess munkák a luxus piacon.
Az Emerald jól ismeri a luxus piac magas igényeit és a luxus piac elvárásainak megfelelő, lehető legjobb tehetségeket és személyzeti megoldásokat biztosítja ügyfeleinek.
Az Emerald egy lenyűgöző hostess portfólióval rendelkezik, magasan képzett, jó megjelenésű, kiemelkedő készségekkel és képességekkel rendelkező hostesseket biztosítunk a luxus piac következő területein: Retail sales (womenswear, beauty + skincare, jewellery, luxury goods, accessories, interiors), Hotels + Hospitality, Events + Trade shows, Private – personal (discerning invidual) szolgáltatások.
A hostess, hogy a pozíciót tökéletesen be tudja tölteni, rendelkeznie kell bizonyos ismeretekkel, tulajdonságokkal, képességekkel és készségekkel.
A hostess kompetenciák (képesség, alkalmasság) hard és soft elemei.
* Hard skills
A mérhető és igazolható készségeket nevezzük, kemény készségeknek. Hard skill az iskolai végzettség, a nyelvtudás, a speciális szakmai ismereteket igazoló végzettség, a technikai kompetenciák, a szakmai tapasztalat és gyakorlat, az egészségügyi alkalmasság.
* Soft skills
A szociális készségek nem írhatóak le képzettséggel, szubjektívek, rögtön nem láthatóak.
Kutatások szerint akár 85%-ban meghatározhatják a munka sikerességét. A tulajdonságainktól, a képességeinktől kezdve a gondolkodási stílusunkon át az attitűdünkig minden ide tartozik. A szociális kompetencia azon készségek összessége, melyeket a hostess a társas kapcsolatainak kialakításában, fenntartásában, konfliktusainak kezelésében használ.
A fejlett szociális képességekkel rendelkező hostess képes összhangot és egységet teremteni, kapcsolati hálója igen nagy. Képes másokat
befolyásolni, bárkivel megtalálja a megfelelő és közös hangot. A kiépített kapcsolatait, ismeretségeit tökéletesen használja fel.
A hostess munkakörökben általában nincs igény a hard skill elemekre, mint a szakmai képzettség, szakmai tapasztalat, egyetlen egy kivétel van – a magas szintű nyelvtudás. Ha megfelelsz a soft skill elvárásainknak támogatunk az angol tudásod fejlesztésében.
A fejlett soft skill kompetenciák segítenek a sikeres hostess karrier elérésében!
A hostess munkakörökben soft skills kompetenciákra van szükség, mint a kommunikációs (verbális és testbeszéd) készség, az előadói (szerep) készség, pozitív attitűd, szervezési készség, humorérzék, empátia, magas energiaszint, pozitív személyiség, kreativitás, proaktívitás, figyelem, heurisztikus (probléma megoldó) képesség, érzelmi intelligencia, ….
A soft skill elemek tanulhatók és magas szintre fejleszthetők! Az Emerald programokkal, tréningekkel támogatja a soft skill elemek fejlesztését.
* Középfokú Végzettség
Várjuk gimnáziumot vagy középiskolát, szakiskolát, emelt-szintű vagy kéttannyelvű iskolát végzett tehetséges hostess aspiránsok jelentkezését!
Ha szakmai képzettséged is van, az bizonyos hostess munkák esetén előnyt jelenthet számodra (divat kiskereskedelem, szépségápolás, vendéglátás, eseményszervezés, turizmus és idegenforgalom, lakberendezés, …).
* Egyetemi Hallgatók, Egyetemi Végzettség
Az Emerald lehetőséget bíztosít szakmai ismeretek megszerzésére az egyetemi tanulmányok alatt vagy a diploma után.
A magyar iskolarendszer lényege, hogy a fiatalok kisgyerekkortól (óvoda, általános iskola, középfokú iskola, egyetem) a reális üzleti élettől mesterségesen elzárt rendszerben élnek (mint egy buborékban, ahol csak egy feladat van a tanulás).
Az oktatási rendszer legfőbb jellemzője az információn alapuló oktatás.
Természetesen vannak szakiskolák, szakközépiskolák, szak egyetemek, ahol a tantervben az információs oktatás mellet a szakképzés is szerepet kap.
Az információ önmagában csak értelemmel és értékekkel felruházott adatok halmaza (a könyvek, az internet tele van információval, melyek nem az egyén tapasztalatán alapulnak, az olvasott vagy hallott információk mások megállapításait, gondolatait és értékeit tükrözik).
A meteorológiai intézet előrejelzése, hogy hideg lesz – csak egy információ, számunkra akkor lesz jelentőséggel bíró, ha átéljük, megtapasztaljuk a hideget. Az információ – a valóság közvetlen átélése nélkül mindig csak egy információ marad.
Az tanult információk ismerete csak arra jó, hogy valaki jó osztályzatokat szerezzen, jó tanuló legyen vagy a társaságát szórakoztassa vagy lenyűgözze a történelmi, földrajzi, biológiai, szociális, információival.
A valóságban, az üzleti életben a tudás (az alkalmazott tudás) lesz a siker, a karrier alapja. A tudás azonban nem információ!
A tudás tapasztalatot, szakértelmet, az áttekintés és elemzés képességét, intelligenciát, értékrendet, döntési és cselekvési mintákat, intuíciót, reflexeket foglal magába. Nincs tudás tapasztalat és szakértelem nélkül!
A tudás az egyetemi tanulmányokban is komoly segítséget ad a hallgatóknak. A vizsgáztatók az egyetemi szinten már nem a tankönyvben leírt információkat szeretnék hallani, hanem a hallgató saját szakmai tapasztalatain alapuló gondolatait, érvelését egy adott témában.
Ismerd meg a üzleti életet, az üzleti élet kihívásait a legigényesebb piacon, a luxus termékek és szolgáltatások piacán.
Több lehetőséged is van erre – az egyetemi felvételt követően azonnal vagy az egyetemi évek alatt halasztani tudsz fél vagy 1 évet, ezalatt a választott hostess területen üzleti tapasztalatot szerzel, megismerkedsz az üzleti világgal, fejleszted készségeidet és képességeidet (angol illetve más idegen nyelvi készség – valódi nyelvi élmény, kommunikációs képesség, …).
Az Emerald Hostess rugalmasan alkalmazkodik az ügyfelei igényeihez.
A luxus piac márkái, cégei szereplői a luxus minőség folyamatos fejlesztésével, egyedi, újdonság értékű megoldásokkal (eladótér belsőépítészet, innovatív technikák, kényelmi szolgáltatások, …) hozzájárulnak a luxus igények teljesítéséhez, a maximális vevőelégedettséghez, a luxus fogyasztói élményhez.
De semmi sem tudja pótolni a személyzet által nyújtott empatikus, motivált, figyelmes, a fogyasztói igényekhez gyorsan és rugalmasan alkalmazkodó magasan fejlett személyes szolgáltatásokat.
Az Emerald hostess legfontosabb feladata az élményteremtés, a lehető legmagasabb ügyfél-elégedettség biztosítása.
* Hostess Munkakörök
Hostess a Luxus Kiskereskedelmi Értékesítés Területén (beauty, womenswear, jewellery, accessories, luxury goods, interiors)
* Sales Representative, Sales Associate – Értékesítési Munkatárs
* Sales Assistant – Értékesítési Asszisztens / Eladó
* Sales Consultant – Sales Advisor – Értékesítési Tanácsadó
* Customer Service Assistant – Vevőszolgálati Asszisztens
* Brand Ambassador – Márka Nagykövet
* Luxury Personal Shopper – Luxury Personal Shopping
* Promotional Hostess – Promóciós Hostess
Hostess a Luxus Vendéglátásban
Luxus Szállodák (luxury hotels + resorts)
* Executive Lounge Hostess / Executive Club Hostess / VIP Lounge Hostess / Lounge Hostess
* Dining Hostess
* Room Service Hostess / Night Room Service Hostess
* Hospitality Assistant
* Lobby Hostess
* Spa Hostess
Luxus Éttermek (fine dining restaurants, restaurants, bars, clubs, pubs… )
* Fine Dining Hostess
* Restaurant Hostess
* Welcome Hostess
Luxus Események és Rendezvények
* Event Hostess – Esemény Hostess
* Atmosphere Model / Hostess
* Trade Fair Hostess – Trade Show Hostess
Personal Hostess – Hostess Guided Tours / Luxury Hostess Service for Individuals (luxus személyre szabott élmények)
* Experience Hostess / Tour Hostess
Hostess guided tours, fine dining, shopping, entertainment, sports /activities, city tour, travel, …
* Personal Assistant
* Private Personal Shopper
Röviden összefoglaljuk egy általános munkaköri leírás, egy általános munkaszerződés fontosabb elemeit.
Természetesen a hostess munkaköri leírások egyszerűbbek és kevesebb részelemet is tartalmaznak!
* Munkakör – a munkakör azoknak a feladatoknak a meghatározása, amelyeket a munkavállalónak a munkaszerződés alapján teljesítenie kell.
Sok esetben tartalmazza azt is, hogy miben mérik majd a teljesítményt, tartalmazza a feladat elvégzése után járó jövedelmet (órabér, havibér,
éves jövedelem) és az egyéb támogatásokat is. A munkakör egyértelmű meghatározása a foglalkoztatónak is alapvető érdeke.
Job Description, Role Description, Job Summary (Munkaköri leírás)
Egyes régiókban vagy országokban a Role Description gyakrabban fordul elő, de az USA államaiban és az Egyesült Királyságban általában a Job Description kifejezést használják.
* Job Title (Munkakör elnevezése, a betöltött pozíció)
A munkaköri lényegében az adott szervezeten belül, a foglalkoztatott által betöltött pozíció neve. (pld. Sales Representative, Sales Associate, …).
Ez egyszerűnek tűnik, ám sokszor azonos elnevezésű munkakörök nagyon különbözőek lehetnek.
A Job function a rutinszerű feladatok vagy tevékenységek, amelyeket egy személy az adott pozícióban végez.
A munkavállaló címe és feladata gyakran szorosan kapcsolódik egymáshoz, bár nem minden munkafeladat egyértelmű.
Hogy pontosan mi szerepeljen a névjegykártyán vagy egyéb publikus helyeken, azt a címhasználatban szokták rögzítik, amennyiben ez eltér a munkakör normál elnevezésétől. (pld. job title: Sales Representative, job: Retail Store Sales).
* Job Purpose, Job Role, Role Mission (Munkakör, a munka célja)
Itt kerül röviden és tömören megfogalmazásra a munkakörrel kapcsolatos cél.
Lényegében azt tartalmazza, hogy miért van szükség a foglalkoztatott személy munkájára az adott szervezeten belül.
* Key Accountabilities, Duties (Kulcsfelelősségek)
Ezeket általában a főbb tevékenységek szerinti csoportosítás alapján sorolják fel. A legtöbb munkakörben 6-8 főbb felelősséget fogalmaznak meg, amellyel jól körülírható a feladat.
* Responsibility, Responsibilities (Feladatok)
A főbb feladatok részletes leírása. A felsoroltakon kívül is adódhatnak feladatok, amiket el kell majd végezni, de ezek inkább eseti jelleggel merülnek fel (responsibilities include, but are not limited to the following).
* Key Requirements, Personal Profile (Kulcsfontosságú követelmények)
A munkakör betöltéséhez szükséges kulcsfontosságú hard és soft elemek – készségek, képességek, kompetenciák.
Hard Skills – a szakirányú végzettség (iskolai végzettség), a technikai kompetenciák, a szakmai gyakorlat, a szakmai előremenetel, … (a mérhető, bizonyítvánnyal, oklevéllel igazolható készségek). Qualifications + Experience (Academic, Professional, Relevant Job Knowledge).
Soft Skills – másnéven szociális készségek, nem írhatóak le képzettséggel, szubjektívek.
A felmérések szerint azonban a munka sikerességét akár 85%-ban is meghatározhatják. Soft skills pld. a fejlett empátia, a barátságos, könnyed és nyílt kommunikáció, a jó csapatjátékos attitűd, a felelősségvállalás, a felmerülő probléma megoldására koncentráló szemlélet, a jó önismeret, …
Az interperszonális képességek fejleszthetők, finomíthatók és bővíthetők.
Különösen fontos a fejlett soft skills a kapcsolatépítés, a másokkal történő folyamatos együttműködés és a problémamegoldás területén.
* Teljesítménymutatók
Azt fejezik ki, hogy a végzet munka eredményét miben mérik (pld. értékesítési árbevétel, látogatások száma, hibaszázalék, …).
Teljesítménymutatók kiírása esetén fontos, hogy tisztában legyünk vele, hogy mekkora a közvetlen, csak a tőlünk függő ráhatás a teljesítményre.
* Job Types, Schedule
Teljes munkaidős munka (Full-time or Regular), Rész-munkaidős munka (Part-time), Több műszakos munka (More shift), Szezonális munka (Seasonal), Alkalmi munka (Casual), …
* Benefits, What we can offer you (Előnyök, a béren felüli juttatások)
Éves fizetés (Annual Salary), Salary per Hour (órabér), Bónusz program (Bonus scheme), Egyedi és professzionális képzési programok (Unique and professional training programs), Fizetett tréning (Paid training), …
* A betöltendő munkakör helye (Location, Work Locations)
Általában szövegesen szokták megadni a szervezeti egység (részleg, osztály, csoport) és a közvetlen felettes megnevezésével.
* Egyéb információk
Itt foglalhatják írásba például a helyettesítés rendjét, a különböző jogosultságokat, hozzáféréseket, kötelezettségeket.
A top legfontosabb készségek és tulajdonságok, hogy a legjobb és a legkeresettebb hostess legyél.
Tedd magad vonzóvá a hostess munkaerőpiacon!
A készségek és képességek fejleszthetők, a sikeres hostess karrier tanulható.
Az Emerald Hostess programokkal és tréningekkel támogatja a hostess kompetenciák fejlesztését!
* A tökéletes első benyomás – az első benyomás amit nem lehet megismételni!
Az első benyomás különleges jelentőséggel bír, ugyanis megváltoztatni nem, vagy csak nagyon nehezen lehet.
Amikor ismeretlen emberrel találkozunk, nagyon rövid idő alatt (pár másodperc, esetleg néhány perc alatt) összeáll bennünk egy kép, egy érzés
a másik személyről.
Komlex módon hat ránk a másik személy kisugárzása, a vizuális kép amit érzékelünk.
Mire figyelj!
* Igényesség – szavak nélkül a külsőd, a mosoly, a ruházat már beszél helyetted. Elárulhatja, hogy mivel foglalkozol, életkorodat, mennyit törődödsz magaddal. Minél rendezettebb és egységesebb a megjelenésed, annál pozitívabb benyomást tudsz kelteni.
* Ápolt arc – az arc a legszembetűnőbb testrészünk, ezért az ideális arc, az ápolt bőr, a megfelelő smink és a frizura, egy őszinte és barátságos mosoly megítélésünk szempontjából meghatározó lehet.
* Jó megjelenés – stílus, ami hitelesen tükrözi önmagadat.
A jó megjelenés egyik titka az önkritika. Aki jól ismeri saját adottságait, könnyebben tudja leplezni a hátrányait és kiemelni az előnyeit.
Legyél önmagad, egy szerepből könnyen kieshetsz, könnyen elveszítheted a a másik fél bizalmát. Legyél természetes, figyelj a saját nőiességed és stílusod tökéletes összhangjára, a tiszta és különlegesen szép megjelenésre.
A bizalom elnyerésének legegyszerűbb módja a nyitottságot, magabiztosságot, figyelmet, érzékenységet, vonzó nőiességet sugárzó testbeszéd.
A divatos, elegáns, színvonalas megjelenéssel befolyásolni tudod azt a képet, amit rólad alkotnak.
* Intelligencia
Az intelligencia több típusát ismerjük, amelyek közül egy vagy kettő a hostess saját erősségét, kiemelkedő tehetségét jelenti.
A sikeres hostess karrierhez elengedhetetlenül tudnod kell: miben vagy igazán jó!
A hostess a megszerzett ismereteit tudatosan, értelmesen, a szokatlan helyzetekben is rugalmasan képes felhasználni.
Interperszonális (az emberi kapcsolatokra vonatkozó) intelligencia
A hangulati, a vérmérsékletbeli, a motivációs és szándékbeli ellentétek közötti megkülönböztetés képességen alapul. Fejlettebb formájában lehetővé teszi egy képzett hostess számára, hogy belelásson mások szándékaiba és vágyaiba, még akkor is, ha azokat elrejtik. A fejlett és magas szintű interperszonális készséggel bíró hostess képes másokat megérteni, elfogadni, bátorítani, támogatni. Gyorsan felismeri a helyzetet vagy az ügyfél képességeit és viselkedését.
Magas empátiás képesség jellemzi, gyorsan felismeri és beazonosítja mások érzelmeit. Emiatt nagyon jól tud másokkal együttműködni.
Könnyen motivál és hatékonyan vezet másokat. Átlát összetett emberi kapcsolatrendszereket, hatékonyan kommunikál és gyorsan épít bizalmat.
Intraperszonális (az önmagunkra vonatkozó) intelligencia
A hostess ismeri erősségeit, és ismeri a gyenge pontjait is. Felismeri és kézben tartja érzelmeit. Nincsenek szélsőséges hangulatingadozásai.
Jól kezeli a stresszt és gyorsan feldolgozza a kudarcokat. Sokat gondolkodik a világ és a dolgok értelmén, és ilyenkor szeret egyedül lenni.
Mentes a szenvedélybetegségektől. Nincsenek önromboló szokásai, képes célokat önállóan kitűzni maga elé és kitartóan dolgozni értük.
Belülről motiválja magát, nincs szüksége külső megerősítésre.
Verbális / nyelvi intelligencia
A hostess nagy és változatos szókinccsel, kiváló beszédkészséggel rendelkezik. A gondolatait világosan, érthetően fejezi ki, leírásai, elemzései találóak, vitái tartalmasak és izgalmasak.
Érzelmi intelligencia (EQ)
Boldogulásunk kulcsa mind a magánéleti kapcsolatainkban, mind karrierünk során az érzelmi intelligencia.
Az érzelmi intelligencia az érzelmekkel való bánás képessége. Egy fejlett képesség, amivel saját érzelmeinket és más emberek érzelmeit felismerjük, megértjük és kezeljük
Akinek magas az EQ-ja, az érzékenyebb más emberek érzéseire, illetve szociálisan is aktívabb, és könnyebben alakít ki kapcsolatot emberekkel.
Önismeret – a hostess képes felismerni saját érzelmi reakcióit, vágyait, ösztönzéseit és érzelmi állapotát.
Önmotiváció – szorgalom, a nehézségekkel dacoló magatartás, reményteli hozzáállás, ami lehetővé teszi, hogy a fontos dolgokat ne adjuk fel.
Empátia – a másokkal való azonosulás képessége
Képesség a mások érzelmeinek elképzelésére, a velük való együttérzésre, még ellenszenv esetén is. Az empátia a sikeres hostess – ügyfél együttműködés nélkülözhetetlen eleme.
Kapcsolatteremtés – a hostess örömöt talál a többiekkel való együttlétben, figyel másokra, jó viszonyra törekszik a vele kapcsolatba kerülő emberekkel.
A hostess munkáknál általános elvárás a jó kommunikációs készség. A hostess csak úgy tud sikeres lenni, ha képzett, érzéke van a közvetlen emberi kapcsolatok kiépítésében és fejlesztésében.
Magas EQ-val rendelkező hostess képes a hangulat, az élmények rugalmas megváltoztatására, az átélt élmény fokozására.
* Proaktiv és Extrovertált Hostess
Proaktiva proaktivitás elsősorban gondolkodásmód.
A proaktiv hostess cselekszik, kezdeményez, belevág és véghez viszi a feladatokat és felelősséget vállal. Nem vár másokra, hogy azok elkezdjék a munkát. A reaktív hostess másokra hagyja az első lépést, vár egy megfelelő pillanatra, halogatja a döntés meghozatalát.
Extrovertált Személyiség
Az extrovertált hostess aktív, impulzív személyiség. Igazi társasági ember, sokat beszél, a szavak embere, nagyon ügyesen fejezi ki magát szereti az életet, szinte mindig vidám. Az extrovertált hostess könnyen alakít ki kapcsolatot, közvetlen és nyitott, kifejezetten jó a kommunikációs készsége, társasági szerepére jellemző, hogy gyakrabban keresi a szemkontaktust, kevésbé érzékeny a személyes zónát illetően, a kapcsolataiban is kezdeményező szerepet tölt be.
* Lényeglátó Hostess Szolgáltás
Kapcsolatépítés
A sikeres hostess összeköti a pontokat az ügyféligények és a márka megoldások között, miközben az ügyfelekkel emberi szinten is hosszútávú kapcsolatok kiépítésére törekszik.
Meggyőzés
A lényeglátó hostess meggyőzi az ügyfelet, hogy maximális vevőélményben lesz része.
A hostess a versenytársak ajánlatához képest is, az összes lehetséges opció közül a lehető legjobb választást biztosítja.
Együttműködés
A legkiválóbb hostess együttműködik az ügyféllel: új ötletekkel, szempontokkal szolgál és csapatjátékosként viszonyul az ügyfelekhez.
* Jó Verbális Kommunikáció
Az idegen nyelv vagy nyelvek magasszintű ismerete.
A nyílt kommunikáció erősíti a bizalmat, és támogatja az együttműködést. Segítségével gyorsan megszüntethetők a konfliktusok és az előrelépés akadályai, folyamatosan napvilágra kerülnek a kreatív ötletek, egyetértés és elkötelezettség alakul ki a közös célokkal kapcsolatban.
* Pozitív Testbeszéd – Nonverbális Kommunikáció
A tudatos testbeszéd
A pozitív testbeszéd olyan dolgokat tartalmaz, mint például a megfelelő szemkontaktus, az aktív hallgatás és azok a célzott gesztusok, amelyek kiemelik az általunk átadni kívánt üzenetet. A tudatos pozítiv testbeszéd fontos kulcseleme a magas ügyfélelégedettségnek.
A testbeszédünk az érzéseink és az attitűdünk tükre, de a testbeszédünk megváltoztatása a hozzáállásunkat is megváltoztatja.
A testbeszédnek kiemelt szerepe van abban, hogyan látnak mások téged és fontosabb lehet a hangodnál vagy akár annál is, amit mondasz.
Ha alkalmazod a pozitív testbeszédet az emberek jobban fognak bízni benned és szimpatikusabb leszel számukra.
Az Emerald tapasztalatai szerint a pozitív testbeszédet alkalmazó hostesst jobban kedvelik, kompetensebbek és meggyőzőbbek.
A nyelv és a non-verbális üzenetek különbségének egyik fontos következménye, míg a nyelv elsősorban a külső világra vonatkozik, addig a non-verbális üzenetek fontos szerepet játszanak a társas életben, a vonzalmak és más személyes kapcsolatok kialakulásában, az érzelmi állapotok komunikációjában, a hostess és az ügyfél interakcióban.
A legfontosabb nonverbális jelek
* Vokális jelek
Általános tapasztalat, hogy beszédben milyen fontos a hangnem (hivatalos hang, …)
A hangnem a kommunikációs folyamatban szerepet játszó személyek közti viszony kifejező eszköze is, a részvevők felszabadultságáról
adhat jelzést a hangszínezet. A feszültség fokáról ad képet pld. az elszólás, a szóhibák kimondása, hibás szórend, hosszú szünet,
* Tekintet, szemkontaktus
A szem a lélek tükre – a szemmozgás kifejezi az érzelmeket, a szándékot.
Az emberi kommunikációban a tekintet irányának, és időtartamának jelentése van. A nézésmódnak ugyanolyan jelentősége van mint az irányultságnak, befolyásolhatja a kommunikáció eredményességét (hivatalos nézés, társasági, bizalmas nézés).
A tekintet kifejez szimpátiát és szabályozó szerepe is van. Befolyásoló jelzésként ösztönzi a beszélgető partnert.
A kitartó figyelem jelzi, hogy érdekes a mondanivaló. Ellenkező esetben a tekintet üressége, merevsége, egy adott pont kitartó nézése visszajelzés
– az ügyfél nem érti az elhangzottakat vagy fáradt, esetleg érdektelen a számára.
* Mimika
Az arckifejezések útján történő kommunikáció, a mimika leginkább érzelmek tükröztetésére szolgál (öröm, szomorúság, meglepetés, érdeklődés, …).
Az arcjáték a szem és száj körüli izmok finom beidegződésének köszönhető.
A mosoly természetes és az egyik legkifejezőbb emberi megnyilvánulás (őszinte mosoly, valódi mosoly, spontán mosoly, tartózkodó mosoly, rutinos mosoly, .. ). A mosolygó hostess vonzóvá és sugárzóvá válik, hangulata átragad másokra is.
A mimika manipulálható, szerepekhez, kommunikációs stratégiákhoz igazítható!
* Gesztusok
A gesztus intenzív eszköz, mert mozgással fejeződik ki.
A kéz az egyik legkommunikatívabb testrész, valóságos beszédet lehet vele közölni más testrészek bevonásával, érintésével.
A kéz gesztusai – más testrészek mozgásával kombinálva vagy azok együttesében – a legkifinomultabb nonverbális jelrendszernek tekinthetők.
A hostess szép mozdulatok fejlesztése
* Testtartás Mozgáskultura
Az egymással szoros kapcsolatban levő emberek interakciós helyzetben gyakran, öntudatlanul is, ugyanolyan testtartást vesznek fel.
A testhelyzetek egybevágósága az odaadást, a teljes egyetértést, az érzelmi azonosulást jelzi.
* Térközszabályozás (proxemika)
Az ember semmire sem olyan érzékeny, mint ha valaki az intimitását sérti, azaz betolakszik az intim területre.
Az interakcióban résztvevők közötti viszony, illetve a kommunikációs feltételek figyelembevételével négy távolságtípust különböztetünk meg:
1. Bizalmas és intim távolság: 0 – 0,5 méter.
A 0,25 méteren belül a közelség intim.
Hallható a halk suttogás, a szem a partner testének kis, közeli részére fókuszál, nagy szerepe van a szaglásnak, lehetőség van a partnerek közti érintésre.
0,25-0,50 méter, bizalmas távolság van a partnerek között.
A suttogás zárt helyen, a halk hang szabadban is pontosan érthető. Továbbra is érezhetik egymás illatát a partnerek és megérinthetik a másikat.
2. Személyes távolság: 0,5-1,2 méter.
A beszéd halk zárt térben. Alkalmas térköz a bizalmas, személyes témákat megbeszélni. A szaglás szerepe csökken, a partner teste csaknem teljes egészében a látószögbe kerül.
3. Társasági távolság: 1,2 – 3,0 méter.
Normál hangerejű beszédre alkalmas. A partner alakja teljesen látható, a szaglás (normál esetben) elveszti jelentőségét. Hivatalos témák megbeszélésére, udvariassági beszélgetésekre megfelelő távolság.
4. Nyilvános távolság: 3,6 – 7,5 méter.
Általában előadás, közösség előtti nyilvános megszólalásra megfelelő térköz. Csak a hangos beszéd érthető.
A proxemikus tér szándékolt vagy véletlen megsértése az érintés. Az egyes kultúrák eltérően szabályozzák a proxemikus kapcsolatokat. Általánosságban is megállapítható: a kommunikáló felek rosszul élik meg, ha a személyes térbe betör valaki.
Cselekedete olykor alapvető félreértésre adhat okot.
* Kérdéstípusú visszajelzések – a leghatékonyabb kérdéstípusok a hostess szolgáltatásban
A profi hostess egyben profi kérdező!
Nyitott kérdések
Cél hogy megismerd az ügyfélt (a nyitott kérdések, beszéltesd az ügyfelet)
Ötletet adó kérdések
Az aktivizálás, a vélemény kinyilvánításának lehetősége.
Ha aktivizálod az ügyfeled, akkor könnyebben megnyilik, ösztönözd, hogy mondja el a saját véleményét, az egyedi igényeit, vágyait.
Az ügyfél jobban fogja érezni magát, egy partnert lát, aki kíváncsi rá. Kérdezd a véleményét bármiről, csak mondja el!
Szuggesztív kérdések
Az ügyfél válasza legyen a kérdésedben, ezekkel a kérdésekkel sugalmazni tudod a választ!
Alternatív kérdések
Alternatívák a sikeres döntéshez.
Az Emerald Hostess Ügynökség jelentős tapasztalattal rendelkezik a hostess szolgáltatások területén.
Egy nagyon igényes piacon, a luxus piacon biztosít magas ügyfélelégedettséget, feledhetetlen ügyfélélményt.
Az Emerald Hostess a hostess fejlesztési programjaiban kiemelten foglalkozik a skill (puha) hostess kompetenciák fejlesztésével.
A fókuszban a verbális és non-verbális kommunikációs készségek és képességek fejlesztése áll!
Bátran jelentkezz Emerald hostessnek, ha tehetséges vagy, az Emerald támogat a sikeres hostess karrier útján!
———————————————————————————————————————————————————————-
* Hostess munkaköri leírás minták (feladatok, követelmények) – Job description example (responsibilities, requirements)
———————————————————————————————————————————————————————-
A Rotunda bárról és társalgóról a Four Seasons Hotel Londonban:
A Four Seasons Hotel London szívében, a Ten Trinity téren elhelyezkedő Rotunda egy stílusos és elegáns helyszín, egész napos étkezést kínálnak.
Az étterem egész nap nyitva van, egész napos étkezést kínálnak (reggeli, ebéd, vacsora, …)
True afternoon treat, ez egy igazi délutáni élmény An afternoon tea is glorious in all senses ragyogó és fenséges 14:00-17:00 között a vendégek élvezhetik a délutáni teát, melyet szendvicsekkel és szezonális édes ételekkel szolgálnak fel – nem felejtve el az alapvető szezonális dzsemekkel és a Devonshire-ével eltömődött krémeket, ez egy igazi délutáni fogás.
1. A hagyományos tea szendvicsekkel kezdődik
A délutáni tea szendvicsek hagyományos töltelékei lehetnek:
Coronation Chicken ( A koronázási csirke): az előfőzött hideg csirkehús, fűszernövények és fűszerek, + a krémes majonéz alapú mártás kombinációja.
Roast Beef – Sült marhahús, Cheese and Pickle, Tuna – Tonhal, Tinned Salmon with or without cucumber – konzerv lazac uborkával, nélkül majd vajjal, lekvárral és tejszínnel, majd süteményekkel és természetesen teával.
2. Scones, Jam, and Cream
Scone – Fruit Scones, Irish Scones (mint a mi pogácsánk)
Ideális hátteret biztosít szinte az összes lekvár, Eper Jam, csokoládé-, mogyoró- vagy karamellkrém számára, legtöbb esetben málnalekvárral és frissen felvert tejszínhabbal kínálják, ez a szuper könnyű, meleg dessert követi a szendvicseket. A scone tölteléke sima, gyümölcs vagy sajt lehet.
A sima vagy a gyümölcs mind vaj, lekvár és tejszín, mind a sajt esetében önmagában szolgáljon vajjal.
A tejszínhabbal és lekvárral házasított sütemény
Clotted cream (speciális tejszínkrém), fresh strawberries (friss eper), Strawberries and Cream of Wimbledon
3. Delicous Cakes and Tarts (nyitott tetejű pite francia megfelelője) tarisznya.com/anglia/angol-desszertek/
A hagyományos délutáni tea végső kurzusa a torta – vagy egy nagy torta szelet, cupcakes vagy kis jeges zsemle (más néven Fancies), Chocolate Cake, Rich Fruit Cake, Battenberg Cake, Marbled Coffee Cake Treacle Tart (Omlós tésztában készült kis kosárka, sűrű, melaszos töltelékkel, amit clotted cream-mel vagy tejszínnel tálalnak) Bakewell Tart, Lemon Tart.
Tea: Clotted cream is an essential component of Devon or Cornish cream tea.
A brit és ír tea egy szinte művészeti forma. Best unusual (rendkívüli) afternoon teas in London
visitlondon.com/things-to-do/food-and-drink/restaurant/best-unusual-afternoon-teas-in-london
Esténként a Rotunda nyugodt, mégis kifinomult koktélbárvá alakul, ahol a Head Bartender Harry Nikolau alkotásai középpontban állnak. Tökéletes a munka italokhoz, a vacsora előtti aperitivo-hoz vagy egy éjszakai estéhez, a bárban lenyűgöző kreatív koktélok, kifinomult klasszikusok és ritka szüreti szeszes italok, valamint ízletes bárok fogyaszthatók.
A Host / Hostess szerepe:
A Rotunda Host / Hostess a vendég első benyomása az étteremről, amely a menüket, a menü összetevőit és a vendégek preferenciáit ismeri.
A Host / Hostess helyesen üdvözli és meghívja a vendégeket Rotundában, és mindig kifogástalan kiszolgálást biztosít a Rotunda étteremben, bárban és társalgóban.
Az ideális fogadó / hostess lesz:
Legalább egy éves tapasztalat az F&B-ben
Szolgálat iránti szenvedély
Jó kommunikációs készségek, angolul mind írásban, mind beszédben
Figyelem a részletekre és a képesség arra, hogy magas tempójú környezetben dolgozzon
Minden fogadó / házigazda pályázónak rendelkeznie kell az Egyesült Királyságban való munkavégzési joggal